Bo'limsiz

2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosi.

 Farg’ona viloyati chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatida “Chet tillarni o‘rganish tizimini    yanada takomillashtirish chora-tadbirlari” to‘g‘risida O‘ZBEKISTON    RESPUBLIKASI PREZIDENTINING 2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosining         2016-2017 o’quv yili 2-yarim yilligida olib borilayotgan ishlar to’g’risidagi

Hisoboti

          Bugungi  kunda  yosh avlodni  xorijiy tillarda  o’qitish, o’rgatish, mazkur tillar mutaxasislari qatorida boshqa kasb egalarining ham chet tillarda erkin gapira olish qobiliyatlarini shakllantirish , turli yo’nalishlarda xalqaro aloqalar  va hamkorlikni  rivojlantirish maqsadida  Prezidentimiz tomonidan  2012 yil 10-dekabrida “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora tadbirlari to’g’risida”gi 1875-sonli qarorining qabul qilinidi. Ushbu qarorning ijrosini ta’minlashga qaratilgan maktab o’quv dasturimiz asosida  quyidagi ishlar amalga oshirildi.

  • Maktab-internatimiz chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan bo’lganligi sababli, o’quv dasturiga ko’ra 3ta xorijiy til o’rgatiladi: 5a,5b, 6a, 7a ,7b, 7v,8a,9a – sinflarida ingliz tili, 7g – sinfida fransuz va nemis tillari. Darslarni quyidagi pedagoglar o’tadi:
  • Isaqova -1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Sultonov– 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Imomova – 2-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Usmonova – 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Asqarova – 2-malaka toifali nemis tili o’qituvchisi, ped.staji – 8 yil.
  • Andapo’latova – 2-malaka toifali, fransuz tili o’qituvchisi, ped.staji – 7 yil.
  • Xorijiy tillarni o’qitilishini tashkill etish va nazorat qilish xorijiy fanlar bo’yicha direktor o’rinbosari E.Isaqova tomonidan olib boriladi.
  • O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013 yil 27 maydagi “2013-2016 yillarda ta’lim muassasalarining chet tillari kabinetlarini zamonaviy axborot-kommunikasiya, o’qitishning texnik vositalari va anjomlari bilan jihozlash (qo’shimcha jihozlash)ni jadallashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi 143-sonli Qaroriga ko’ra 2ta chet tili xonalari ta’mirdan chiqarilib, jihozlandi, sinf pasporti shakllantirildi. Lekin, Qarorda ko’rsatilgan talablarga ko’ra xonalarning jihozlanishida ayrim kamchiliklar mavjud. Shu sababli xalq ta’limi boshqarmasiga amaliy yordam ko’rsatishlarini so’rab 2015 yil 2 oktyabrdagi 186-sonli xat yuborilgan. Dastlab, ingliz tili o’quv xonalari DTS talablariga ko’ra tayyorlandi. Xozirgi kunda maktab-internatimizda “Investisiya 2016” Davlat dasturi doirasida qurilish-ta’mirlash ishlari olib borilayotganligi sababli, chet tili xonalari to’liq, yuqorida aytib o’tilgan Qaror talablari darajasida jihozlanishi kutilmoqda.
  • DTS talablari asosida tuzilgan o’quv rejani tasdiqlanib, ushbu reja asosida dars ishlanmalari tayyorlandi. Dars ishlanmasi “Dars – muqaddas” talablariga mos tarzda tayyorlandi.  Chorak davomida o’quvchilardan olinadigan nazorat ishlari uchun “Test banki”  Har bir tuzilgan test yoki diktant topshiriqlari  uchun  taqriz yozib chiqildi.

O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi.

 

Ingliz tili o’quv xonasi

      O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi. Ushbu rejalarga ko’ra,

1 Ilmiy guruhdagi o’quvchilar bilan ishlash Dushanba 1400-1500
2 Past o’zlashtiruvchi o’quvchilar bilan ishlash Seshanba 1400-1500
3 Iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash Chorshanba 1400-1500
4 “Effortless English” to’garagi Payshanba 1400-1500

 

     Har bir mashg’ulotlar uchun  papkalar shakllantirildi va rejalar, dars ishlanmalari  tasdiqlandi va tayyorlandi. O’quvchilar bilan guruhlarda va yakka tartibda mashg’ulotlar olib borildi.

        Xalq ta’limi tizimida sog’lom raqobat muhitini shakllantirish, o’quvchilarning bilim olishga bo’lgan qiziqishini rivojlantirish,ularning qobiliyat va iste’dodlarini aniqlab, kasb hunarga yo’naltirish orqali ta’lim-tarbiya sifatini oshirish hamda o’quvchilarni xalqaro olimpiada va tanlovlarga tayyorlash maqsadida tashkil etilayotgan umumta’lim fanlari bo’yicha o’tkazilayotgan “Bilimlar bellashuvi”ga tayyorgarlik ko’rish va faxrli o’rinni egallash maqsadida iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash rejalari tasdiqlandi va tayyorgarlik ishlari ko’rilmoqda.

 

1 Dushanba

Darslik bilan ishlash

15:00—16:00
2 Seshanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

15:00-16:00
3 Chorshanba

Test bilan ishlash

15:00-16:00
4 Payshanba

Darslik bilan ishlash

15:00-16:00
5 Juma

Tinglab-tushinish mashqlarini o’tkazish

Test bilan ishlash

10:30-15:00
6 Shanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

12:00-13:00

 

Til-dunyo kaliti.Xorijiy tillarda erkin muloqotga kirisha olish, kelajak avlod oldida turgan asosiy masaladir.

Xorijiy tilni egallash ta’lim, ilm-fan, iqtisodiyot, siyosat va ijtimoiy hayotdagi

globallashuvning yangi davri uchun asosiy kalit hisoblanadi. Globallashayotgan ta’lim endilikda ilm oluvchilar uchun ham, o‘qituvchilar uchun ham butun dunyoda ta’limni va ilmiy izlanishlarni davom ettirish imkoniyatini yaratib bormoqda.

Ushbu o‘zgarishlar ta’lim sohasidagi mutaxassislarning xalqaro birlashuviga va ular tomonidan mamlakatlararo taqqoslanishi mumkin bo‘lgan mukammal global dasturlarning   yaratilishiga olib keldi.

Ushbu na’munaviy o‘quv dasturi O‘zbekistonda xorijiy tilni o‘qitishning xalqaro standartlarga muvofiq keluvchi umumevropa xorijiy tillarni o‘rganish, oqitish va baholashramkalaridagi tavsiyalar-CEFRga moslashtirilgan holda amalga oshirildi. Bu oquv dasturi barcha  chet tillarni o‘rganish uchun asos bo‘lib xizmat qiladi.

Shuningdek, o‘quvchilarining tilni o‘rganishdagi  talablarini e’tiborga olgan holda xorijiy tildan jonli tarzda foydalanishga hamda turli muloqot  ko‘nikmalari – eshitish, gapirish, o‘qish va yozishga asoslangan tarzda darslarning olib borilishiga na’munaviy o‘quv dasturida e’tibor qaratilgan.

Mazkur dastur tilni o‘rganishning asosiy shakllarini tashkil qiluvchi 4 ta ko‘nikmaga asoslanadi.

Tinglash ko‘nikmasi. Ushbu o‘quv dastiri va uning asosida yaratilajak darsliklar ham   aynan shu ko‘nikmalarga asoslangan tarzda tuzildi.

Bularning bari o‘quvchining tinglab tushunish

qobiliyatining asta-sekin rivojlanib borishidagi asosiy omillardandir.

Gapirish ko‘nikmasi. Tinglab tushunish uchun berilgan topshiriqlar va matnlar

o‘quvchilarga o‘zaro dialog va monolog yaratish imkonini beradi. Bundan tashqari

o‘quvchilarning o‘z fikrini ifodalab berishi uchun tuzilgan qiziqarli savollar asosida ularning gapirish ko‘nikmalari oshib boradi.

O‘qish ko‘nikmasi. O‘quvchining o‘qish ko‘nikmasi turli darajadagi matnlarni o‘qib, tushunishi, fikrini ifoda eta olishi yoki baholash tizimida matn asosida tuzilgan testlarga javob bera olishi bilan belgilanadi.

Yozish ko‘nikmasi. Yozish ko‘nikmasida o‘quvchi o‘z fikrini yozma bayon eta olishi ahamiyatga molik. Yozishda o‘quvchi ishlatgan iboralarining mazmuni, foydalangan Grammatik strukturalarning oddiy yoki murakkabligiga qarab o‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi. Dars vaqtida o‘qituvchi har bir o‘quvchining yozish ko‘nikmasini ushbu jihatlarni rivojlantirish

maqsadida shakllantirib borishi muhimdir.

Biz maktab-internatimiz o’quvchilarining yozuv mahoratlarini rivojlantirish uchun I chorak davomida alohida e’tibor qaratdik.Iqtidorli o’quvchilar bilan Poartfolialar tashkilladik. Ushbu ishimizning natijasi sifatida “!-oktyabr O’qituvchi va murabbiylar”kuni munosabati bilan 6-7-8-9 sinf o’quvchilari ishtirokida “My Favourite Teacher”insholar tanlovi o’tkazildi. Tanlov yakuniga ko’ra, o’quvchilarga 6 xil yo’nalishda g’olib deb e’lon qilindi.

  1.     Yo’lchiyeva Gulzoda -“The best writing”                       2.Muhammadjonov Avazbek 8a  “Personal voice”

 

3.Ahmadzoda Iskandar, Olimjonova Ruhshona, Davlatov Hamidullo va Usmonova Gulyorabonular 7 – sinfdan g’olib o`quvchilar deb tan olindi.

O’quvchilar ishi  “Globus” gazetasi orqali OAV da yoritildi.

“Ma’rifat” gazetasining 19 dekabrdagi 101-sonida “O’quvchining daftar tutish madaniyati savodxonlik darajasini belgilashda muhim omil ”sarlavhasi bilan “Ilg’or tajriba” ruknida maqolam  yoritildi. . O’quvchi yoshlarning  bilim ,malaka, ko’nikmalarini rivojlantirish va mustahkamlash asosiy vazifamizdir. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 10 dekabrdagi “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi  1875-sonli qarorining  qabul qilinishi, chet tili fan o’qituvchilarini yanada quvontirdi va ulkan ma’suliyat  yukladi. O’quvchilarning chet  tillarni mukammal bilishlari , tinglab-tushinish, gapirish, o’qish va yozish ko’nikmalarining  rivojlantirilishiga  e’tibor qaratilmoqda. Ularning og’zaki nutqi ustida ishlash davomida alohida e’tiborimizni yozuv mahoratlariga qaratmasligimizning iloji yo’q.Chunki kunlik va haftalik aylanma daftarlarning nazorati muhim masala. Daftarlar o’quvchi va o’qituvchi o’rtasidagi asosiy muloqot manbaidir.Shunday ekan , daftarlar yuritilishida asosiy tartib-qoidalarimiz mavjudmi?!  Axborot asri ayrim yoshlarimizni dangasa qilib qo’ygandek go’yo .Daftarlar ustiga o’quvchi haqidagi ma’lumotlarning tayyor holda yozib berilishi natijasida o’quvchilarning o’zi va maktabi haqidagi asosiy ma’lumotlarni ham bir necha xatoliklar bilan yozayotganliklarini, boshqalarini esa qay tartibda to’ldirilishini bilmaslik xolatlarini guvohi bo’lmoqdamiz.Hozirgi kunda Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatimizning  xorijiy tillar metodbirlashmasida “Daftarlar yuritilishidagi yagona orfografik dastur ” ishlab chiqildi va amalda qo’llanilmoqda. Chet tili fani o’qituvchilari ushbu dastur asosida o’quvchilarning daftarlarini nazorat qilib bormoqdamiz.

Xorijiy tillar yo’nalishida o’quv ishlari bo’yicha director o’rinbosari

Isaqova E. tomonidan tayyorlangan “Xorijiy  tillarni  o’qitishda  innovatsion  yondashuv”  mazusidagi  prezentatsiyada ingliz tili darslarini yuksak darajada tashkillash borasida bir qator tavsiyalar berib o’tildi.

Davlatimiz rahbarining 2012-yil 10-dekabrdagi “Chet tillarni o‘rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori mamlakatimizda xorijiy tillar ta’limini yangi bosqichga ko‘tardi.

Bugun jajji kichkintoylar ham ingliz tilidagi so‘zlarni qunt bilan o‘rganmoqda. Zotan, bolalar maktabgacha ta’lim muassasalaridan, maktablarda birinchi sinfda qiziqarli savol-javob, o‘yin tarzidagi mashg‘ulotlarda ingliz tili olamiga olib kirilmoqda. Fan olimpiadalari, turli ko‘rik-tanlovlar va festivallar o‘g‘il-qizlarning bilimlarini yanada boyitishga xizmat qilayotir. “Ingliz tili bilimdonlari” intellektual musobaqasi haqida xuddi shu fikrni aytish mumkin.

Til bilganga keng dunyo, deydi xalqimiz. Chet tillarni bilish biz, yoshlarga boshqa mamlakatlardagi tengdoshlar bilan faol muloqot qilish, dunyoda ro‘y berayotgan yangilik va o‘zgarishlardan atroflicha xabardor bo‘lish imkonini yaratmoqda. Faol o‘quvchilarni rag‘batlantirish maqsadida tashkil etilgan mazkur musobaqa ingliz tilini o‘rganishga bo‘lgan intilishlarni yanada kuchaytiradi.

Mazkur ko‘rik-tanlov mamlakatimizda ta’lim-tarbiya, xususan, chet tillarini o‘qitish tizimida olib borilayotgan islohotlar istiqbolidan yorqin dalolatdir. Tanlovning turli bosqichlarida 5—9-sinf o‘quvchilari barcha shartlar bo‘yicha puxta bilimga ega ekanini namoyish etdi.

Uch turdan iborat tanlov davomida o‘quvchilarning ingliz tiliga doir bilimlari sinovdan o‘tkazildi. Jumladan, 5—6-sinf o‘quvchilari test savollariga javob  berishadi, 7—9-sinf o‘quvchilari tanlangan mavzu bo‘yicha ijodiy yozma ish topshirishadi.

Og‘zaki savol-javob tarzida o‘tgan ikkinchi turda 5-sinf o‘quvchilari geografiyaga oid bilimlarini ingliz tilida ifodalashdi. 6-sinf o‘quvchilariga muayyan rasm mazmunini, 7-sinf o‘quvchilariga tarixga doir bilimlarini so‘zlab berish talabi qo‘yildi. 8-sinf o‘quvchilari ingliz tilidagi audiomatnni tinglab tushunish va gapirish mahoratini namoyon etgan bo‘lsa, 9-sinf o‘quvchilari videotasvirni sharhlab berdi.

Sahna ko‘rinishi shartida ishtirokchilarning jamoaviy uyushqoqligi, ingliz tilida ravon so‘zlasha olish va rol ijro etish mahoratiga baho beriladi.

Ushbu tanlov yuzasidan maktab-internatimizda  tayyorgarlik ishlari boshlab yuborildi. Ingliz tili o’qituvchilari va o’quvchilar tanlov nizomi bilan tanishib chiqishdi. Iqtidorli o’quvchilarni sinflar kesimida tanlab olinib, ishchi guruh shakllantiriladi. Tarix va geografiya o’qituvchilari bilan hamkorlikda ish olib boriladi. Tayyorgarlik narijalar haqida director o’rinbosarlariga hisobotlar berib borilmoqda

Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan davlat umumta’lim maktab-internatining “Ingliz tili bilimdonlari” tanlovida viloyat bosqichida ishtirok etuvchi o’quvchilari haqida

Ma’lumot

O’quvchining ismi va familiyasi Sinf O’qituvchining ismi va familiyasi
1 Ibrohimova So’g’diyona 5a Madina Imomova
2 Ma’murjonov Shavkatjon 6A Umida Usmonova
3 Davlatov  Hamidullo   7B Madina Imomova
4 Ibrohimov Shag’zod 8A Sultonov Numon
5 Shokirov Shukrullo 9A Umida Usmonova

       Umumiy o’rta ta’lim tizimida davlat ta’lim standartlarining bajarilishining nazorat qilish, o’quvchilarda bilim,ko’nikma va malakalarini shakllanishini muntazam ravishda tahlil qilish va iqtidorli o’quvchilar orasida sog’lom raqobat muhitini rivojlantirish maqsadida “Bilimlar bellashuvi” tanlovi o’tkazib borilmoqda. Ushbu tanlovning  maktab bosqichi  yanvar oyining 1- o’n kunligida o’tkazilishi ko’zda tutilgan. Ushbu tanlovni yuqori darajada tashkillanishi va o’tkazilishi uchun puxta tayyorgarlik ko’rildi. Shu maqsadda ushbu masala horijiy tillar metod birlashmasida ko’rib chiqildi.Dastlab, metodbirlashma a’zolari “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishdi. Nizom asosida o’quvchilarning  bilim,ko’nikma va malakalari tekshiriladi. Buning uchun har bir bosqich asosida beriladigan topshiriqlar  tayyorlab borilishi darkor. Har bir bosqichda o’quvchilarning faol ishtirokini ta’minlash uchun o’quvchilar bilan puxta tayyorgarlik ko’rilishi kereak. Tanlovda ishtirok etmoqchi bo’lgan har bir o’quvchini “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishlarini  ta’minladik.

          Maktab-internatimiz o’quvchilarining kitob bilan muloqotlarini yanada yaxshilash maqsadida “Reading corner” tashkil etildi va Umida Shavkatovna tomonidan 37 xil turdagi adabiyotlar bilan ta’minlandi. O’quvchilar ushbu kitoblar bilan darsdan bo’sh vaqtlarida foydalanishlari mumkin.

2015-2016 o’quv yili davomida barcha fan o’qituvchilar o’quv xonalarida faniga doir ingliz tilidagi so’zlar va atamalar burchagini tashkil etishdi. Dars davomida ushbu so’zlar va atamalrdan unumli foydalanib, integratsiya darslarini tashkil etishmoqda. Botanika fani o’qituvchisi Gulchehra Ismoilovna, Tarix fani o’qituvchisi Saida Nurmatova , ona tili va adabiyot fani o’qituvchilari Husnida Aliyevna va Mashhura Mahmudovnalar tomonidan to’g’ri tashkillanmoqda.

Maktab-internatimiz bitiruvchi o’quvchilarini kasbga yo’naltirish va maktab-internatlaridagi “Golden rulaes”-“Oltin qoidalarni” tashkillash maqsadida loyiha darsi  o’tkazildi. Ushbu loyihada o’quvchilar o’z ijodiy ishlari bilan ishtirok etishdi.

Horijiy tillar metodbirlashmamiz tomonidan turli xil tadbirlar tashkil qilib borilmoqda.Jumladan, o’quvchilarning kitobga bo’lgan qiziqishini yanada rivojlantirish maqsadida, “My favourite book” mavzusida Umida Usmonova boshchiligida 7 B sinfida tanlov tashkillandi.Tanlov davomida o’quvchilar 3 shartda bahslashishdi. Tanishtiruv, kitob taqdimoti va sahna ko’rinishi(asardan parcha)

Ushbu tanlov davomida “”Ingliz tili bilimdonlari” ko’rik tanlovi g’oliblari ishtirokida sahma ko’rishi ham taqdim etildi.

       Maktab-internatida ingliz tili fanining o’qitilishi yuzsidan “Farg’ona tongi ”gazetasining 2017-yil 7-martdagi         7-sonida “Til bilgan-el biladi” nomli maqola Metod birlashma rahbari Imomova Madina  tomonidan chop etildi.

    Maktab-internatimizda o’quvchilarni kasbga yo’naltirish maqsadida  o’z kasbining mutaxasislari va xalqaro tanlovlar g’olibkari bilan uchrashuvlar tashkillanib boriladi. Navbatdagi tadbir Bektemir Meliqo’ziyev ishtirokida o’tkazildi. Tadbirni Ingliz tili fani o’qituvchisi Sultonov Numonjon  gazetaning ushbu sonida maqolasi bilan yoritdi.

O’quvchilarning  horijiy tillardagi erkin muloqotini tashkillash maqsadida  malakali ingliz tili mutaxasislari bilan amaliy mashg’ulot tashkillandi. Nozima Boboyeva ishtirokida o’tkazilgan amaliy mashg’ulot o’quvchilarda kata qiziqish uyg’otdi.Til ko’nikmalari borasidagi qiziqtirgan savollariga javob olishdi.

 

 

 

 

 

 

O'xshash maqola

Bo'limsiz

2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosi.

 Farg’ona viloyati chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatida “Chet tillarni o‘rganish tizimini    yanada takomillashtirish chora-tadbirlari” to‘g‘risida O‘ZBEKISTON    RESPUBLIKASI PREZIDENTINING 2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosining         2016-2017 o’quv yili 2-yarim yilligida olib borilayotgan ishlar to’g’risidagi

Hisoboti

          Bugungi  kunda  yosh avlodni  xorijiy tillarda  o’qitish, o’rgatish, mazkur tillar mutaxasislari qatorida boshqa kasb egalarining ham chet tillarda erkin gapira olish qobiliyatlarini shakllantirish , turli yo’nalishlarda xalqaro aloqalar  va hamkorlikni  rivojlantirish maqsadida  Prezidentimiz tomonidan  2012 yil 10-dekabrida “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora tadbirlari to’g’risida”gi 1875-sonli qarorining qabul qilinidi. Ushbu qarorning ijrosini ta’minlashga qaratilgan maktab o’quv dasturimiz asosida  quyidagi ishlar amalga oshirildi.

  • Maktab-internatimiz chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan bo’lganligi sababli, o’quv dasturiga ko’ra 3ta xorijiy til o’rgatiladi: 5a,5b, 6a, 7a ,7b, 7v,8a,9a – sinflarida ingliz tili, 7g – sinfida fransuz va nemis tillari. Darslarni quyidagi pedagoglar o’tadi:
  • Isaqova -1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Sultonov– 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Imomova – 2-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Usmonova – 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Asqarova – 2-malaka toifali nemis tili o’qituvchisi, ped.staji – 8 yil.
  • Andapo’latova – 2-malaka toifali, fransuz tili o’qituvchisi, ped.staji – 7 yil.
  • Xorijiy tillarni o’qitilishini tashkill etish va nazorat qilish xorijiy fanlar bo’yicha direktor o’rinbosari E.Isaqova tomonidan olib boriladi.
  • O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013 yil 27 maydagi “2013-2016 yillarda ta’lim muassasalarining chet tillari kabinetlarini zamonaviy axborot-kommunikasiya, o’qitishning texnik vositalari va anjomlari bilan jihozlash (qo’shimcha jihozlash)ni jadallashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi 143-sonli Qaroriga ko’ra 2ta chet tili xonalari ta’mirdan chiqarilib, jihozlandi, sinf pasporti shakllantirildi. Lekin, Qarorda ko’rsatilgan talablarga ko’ra xonalarning jihozlanishida ayrim kamchiliklar mavjud. Shu sababli xalq ta’limi boshqarmasiga amaliy yordam ko’rsatishlarini so’rab 2015 yil 2 oktyabrdagi 186-sonli xat yuborilgan. Dastlab, ingliz tili o’quv xonalari DTS talablariga ko’ra tayyorlandi. Xozirgi kunda maktab-internatimizda “Investisiya 2016” Davlat dasturi doirasida qurilish-ta’mirlash ishlari olib borilayotganligi sababli, chet tili xonalari to’liq, yuqorida aytib o’tilgan Qaror talablari darajasida jihozlanishi kutilmoqda.
  • DTS talablari asosida tuzilgan o’quv rejani tasdiqlanib, ushbu reja asosida dars ishlanmalari tayyorlandi. Dars ishlanmasi “Dars – muqaddas” talablariga mos tarzda tayyorlandi.  Chorak davomida o’quvchilardan olinadigan nazorat ishlari uchun “Test banki”  Har bir tuzilgan test yoki diktant topshiriqlari  uchun  taqriz yozib chiqildi.

O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi.

 

Ingliz tili o’quv xonasi

      O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi. Ushbu rejalarga ko’ra,

1 Ilmiy guruhdagi o’quvchilar bilan ishlash Dushanba 1400-1500
2 Past o’zlashtiruvchi o’quvchilar bilan ishlash Seshanba 1400-1500
3 Iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash Chorshanba 1400-1500
4 “Effortless English” to’garagi Payshanba 1400-1500

 

     Har bir mashg’ulotlar uchun  papkalar shakllantirildi va rejalar, dars ishlanmalari  tasdiqlandi va tayyorlandi. O’quvchilar bilan guruhlarda va yakka tartibda mashg’ulotlar olib borildi.

        Xalq ta’limi tizimida sog’lom raqobat muhitini shakllantirish, o’quvchilarning bilim olishga bo’lgan qiziqishini rivojlantirish,ularning qobiliyat va iste’dodlarini aniqlab, kasb hunarga yo’naltirish orqali ta’lim-tarbiya sifatini oshirish hamda o’quvchilarni xalqaro olimpiada va tanlovlarga tayyorlash maqsadida tashkil etilayotgan umumta’lim fanlari bo’yicha o’tkazilayotgan “Bilimlar bellashuvi”ga tayyorgarlik ko’rish va faxrli o’rinni egallash maqsadida iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash rejalari tasdiqlandi va tayyorgarlik ishlari ko’rilmoqda.

 

1 Dushanba

Darslik bilan ishlash

15:00—16:00
2 Seshanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

15:00-16:00
3 Chorshanba

Test bilan ishlash

15:00-16:00
4 Payshanba

Darslik bilan ishlash

15:00-16:00
5 Juma

Tinglab-tushinish mashqlarini o’tkazish

Test bilan ishlash

10:30-15:00
6 Shanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

12:00-13:00

 

Til-dunyo kaliti.Xorijiy tillarda erkin muloqotga kirisha olish, kelajak avlod oldida turgan asosiy masaladir.

Xorijiy tilni egallash ta’lim, ilm-fan, iqtisodiyot, siyosat va ijtimoiy hayotdagi

globallashuvning yangi davri uchun asosiy kalit hisoblanadi. Globallashayotgan ta’lim endilikda ilm oluvchilar uchun ham, o‘qituvchilar uchun ham butun dunyoda ta’limni va ilmiy izlanishlarni davom ettirish imkoniyatini yaratib bormoqda.

Ushbu o‘zgarishlar ta’lim sohasidagi mutaxassislarning xalqaro birlashuviga va ular tomonidan mamlakatlararo taqqoslanishi mumkin bo‘lgan mukammal global dasturlarning   yaratilishiga olib keldi.

Ushbu na’munaviy o‘quv dasturi O‘zbekistonda xorijiy tilni o‘qitishning xalqaro standartlarga muvofiq keluvchi umumevropa xorijiy tillarni o‘rganish, oqitish va baholashramkalaridagi tavsiyalar-CEFRga moslashtirilgan holda amalga oshirildi. Bu oquv dasturi barcha  chet tillarni o‘rganish uchun asos bo‘lib xizmat qiladi.

Shuningdek, o‘quvchilarining tilni o‘rganishdagi  talablarini e’tiborga olgan holda xorijiy tildan jonli tarzda foydalanishga hamda turli muloqot  ko‘nikmalari – eshitish, gapirish, o‘qish va yozishga asoslangan tarzda darslarning olib borilishiga na’munaviy o‘quv dasturida e’tibor qaratilgan.

Mazkur dastur tilni o‘rganishning asosiy shakllarini tashkil qiluvchi 4 ta ko‘nikmaga asoslanadi.

Tinglash ko‘nikmasi. Ushbu o‘quv dastiri va uning asosida yaratilajak darsliklar ham   aynan shu ko‘nikmalarga asoslangan tarzda tuzildi.

Bularning bari o‘quvchining tinglab tushunish

qobiliyatining asta-sekin rivojlanib borishidagi asosiy omillardandir.

Gapirish ko‘nikmasi. Tinglab tushunish uchun berilgan topshiriqlar va matnlar

o‘quvchilarga o‘zaro dialog va monolog yaratish imkonini beradi. Bundan tashqari

o‘quvchilarning o‘z fikrini ifodalab berishi uchun tuzilgan qiziqarli savollar asosida ularning gapirish ko‘nikmalari oshib boradi.

O‘qish ko‘nikmasi. O‘quvchining o‘qish ko‘nikmasi turli darajadagi matnlarni o‘qib, tushunishi, fikrini ifoda eta olishi yoki baholash tizimida matn asosida tuzilgan testlarga javob bera olishi bilan belgilanadi.

Yozish ko‘nikmasi. Yozish ko‘nikmasida o‘quvchi o‘z fikrini yozma bayon eta olishi ahamiyatga molik. Yozishda o‘quvchi ishlatgan iboralarining mazmuni, foydalangan Grammatik strukturalarning oddiy yoki murakkabligiga qarab o‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi. Dars vaqtida o‘qituvchi har bir o‘quvchining yozish ko‘nikmasini ushbu jihatlarni rivojlantirish

maqsadida shakllantirib borishi muhimdir.

Biz maktab-internatimiz o’quvchilarining yozuv mahoratlarini rivojlantirish uchun I chorak davomida alohida e’tibor qaratdik.Iqtidorli o’quvchilar bilan Poartfolialar tashkilladik. Ushbu ishimizning natijasi sifatida “!-oktyabr O’qituvchi va murabbiylar”kuni munosabati bilan 6-7-8-9 sinf o’quvchilari ishtirokida “My Favourite Teacher”insholar tanlovi o’tkazildi. Tanlov yakuniga ko’ra, o’quvchilarga 6 xil yo’nalishda g’olib deb e’lon qilindi.

  1.     Yo’lchiyeva Gulzoda -“The best writing”                       2.Muhammadjonov Avazbek 8a  “Personal voice”

 

3.Ahmadzoda Iskandar, Olimjonova Ruhshona, Davlatov Hamidullo va Usmonova Gulyorabonular 7 – sinfdan g’olib o`quvchilar deb tan olindi.

O’quvchilar ishi  “Globus” gazetasi orqali OAV da yoritildi.

“Ma’rifat” gazetasining 19 dekabrdagi 101-sonida “O’quvchining daftar tutish madaniyati savodxonlik darajasini belgilashda muhim omil ”sarlavhasi bilan “Ilg’or tajriba” ruknida maqolam  yoritildi. . O’quvchi yoshlarning  bilim ,malaka, ko’nikmalarini rivojlantirish va mustahkamlash asosiy vazifamizdir. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 10 dekabrdagi “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi  1875-sonli qarorining  qabul qilinishi, chet tili fan o’qituvchilarini yanada quvontirdi va ulkan ma’suliyat  yukladi. O’quvchilarning chet  tillarni mukammal bilishlari , tinglab-tushinish, gapirish, o’qish va yozish ko’nikmalarining  rivojlantirilishiga  e’tibor qaratilmoqda. Ularning og’zaki nutqi ustida ishlash davomida alohida e’tiborimizni yozuv mahoratlariga qaratmasligimizning iloji yo’q.Chunki kunlik va haftalik aylanma daftarlarning nazorati muhim masala. Daftarlar o’quvchi va o’qituvchi o’rtasidagi asosiy muloqot manbaidir.Shunday ekan , daftarlar yuritilishida asosiy tartib-qoidalarimiz mavjudmi?!  Axborot asri ayrim yoshlarimizni dangasa qilib qo’ygandek go’yo .Daftarlar ustiga o’quvchi haqidagi ma’lumotlarning tayyor holda yozib berilishi natijasida o’quvchilarning o’zi va maktabi haqidagi asosiy ma’lumotlarni ham bir necha xatoliklar bilan yozayotganliklarini, boshqalarini esa qay tartibda to’ldirilishini bilmaslik xolatlarini guvohi bo’lmoqdamiz.Hozirgi kunda Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatimizning  xorijiy tillar metodbirlashmasida “Daftarlar yuritilishidagi yagona orfografik dastur ” ishlab chiqildi va amalda qo’llanilmoqda. Chet tili fani o’qituvchilari ushbu dastur asosida o’quvchilarning daftarlarini nazorat qilib bormoqdamiz.

Xorijiy tillar yo’nalishida o’quv ishlari bo’yicha director o’rinbosari

Isaqova E. tomonidan tayyorlangan “Xorijiy  tillarni  o’qitishda  innovatsion  yondashuv”  mazusidagi  prezentatsiyada ingliz tili darslarini yuksak darajada tashkillash borasida bir qator tavsiyalar berib o’tildi.

Davlatimiz rahbarining 2012-yil 10-dekabrdagi “Chet tillarni o‘rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori mamlakatimizda xorijiy tillar ta’limini yangi bosqichga ko‘tardi.

Bugun jajji kichkintoylar ham ingliz tilidagi so‘zlarni qunt bilan o‘rganmoqda. Zotan, bolalar maktabgacha ta’lim muassasalaridan, maktablarda birinchi sinfda qiziqarli savol-javob, o‘yin tarzidagi mashg‘ulotlarda ingliz tili olamiga olib kirilmoqda. Fan olimpiadalari, turli ko‘rik-tanlovlar va festivallar o‘g‘il-qizlarning bilimlarini yanada boyitishga xizmat qilayotir. “Ingliz tili bilimdonlari” intellektual musobaqasi haqida xuddi shu fikrni aytish mumkin.

Til bilganga keng dunyo, deydi xalqimiz. Chet tillarni bilish biz, yoshlarga boshqa mamlakatlardagi tengdoshlar bilan faol muloqot qilish, dunyoda ro‘y berayotgan yangilik va o‘zgarishlardan atroflicha xabardor bo‘lish imkonini yaratmoqda. Faol o‘quvchilarni rag‘batlantirish maqsadida tashkil etilgan mazkur musobaqa ingliz tilini o‘rganishga bo‘lgan intilishlarni yanada kuchaytiradi.

Mazkur ko‘rik-tanlov mamlakatimizda ta’lim-tarbiya, xususan, chet tillarini o‘qitish tizimida olib borilayotgan islohotlar istiqbolidan yorqin dalolatdir. Tanlovning turli bosqichlarida 5—9-sinf o‘quvchilari barcha shartlar bo‘yicha puxta bilimga ega ekanini namoyish etdi.

Uch turdan iborat tanlov davomida o‘quvchilarning ingliz tiliga doir bilimlari sinovdan o‘tkazildi. Jumladan, 5—6-sinf o‘quvchilari test savollariga javob  berishadi, 7—9-sinf o‘quvchilari tanlangan mavzu bo‘yicha ijodiy yozma ish topshirishadi.

Og‘zaki savol-javob tarzida o‘tgan ikkinchi turda 5-sinf o‘quvchilari geografiyaga oid bilimlarini ingliz tilida ifodalashdi. 6-sinf o‘quvchilariga muayyan rasm mazmunini, 7-sinf o‘quvchilariga tarixga doir bilimlarini so‘zlab berish talabi qo‘yildi. 8-sinf o‘quvchilari ingliz tilidagi audiomatnni tinglab tushunish va gapirish mahoratini namoyon etgan bo‘lsa, 9-sinf o‘quvchilari videotasvirni sharhlab berdi.

Sahna ko‘rinishi shartida ishtirokchilarning jamoaviy uyushqoqligi, ingliz tilida ravon so‘zlasha olish va rol ijro etish mahoratiga baho beriladi.

Ushbu tanlov yuzasidan maktab-internatimizda  tayyorgarlik ishlari boshlab yuborildi. Ingliz tili o’qituvchilari va o’quvchilar tanlov nizomi bilan tanishib chiqishdi. Iqtidorli o’quvchilarni sinflar kesimida tanlab olinib, ishchi guruh shakllantiriladi. Tarix va geografiya o’qituvchilari bilan hamkorlikda ish olib boriladi. Tayyorgarlik narijalar haqida director o’rinbosarlariga hisobotlar berib borilmoqda

Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan davlat umumta’lim maktab-internatining “Ingliz tili bilimdonlari” tanlovida viloyat bosqichida ishtirok etuvchi o’quvchilari haqida

Ma’lumot

O’quvchining ismi va familiyasi Sinf O’qituvchining ismi va familiyasi
1 Ibrohimova So’g’diyona 5a Madina Imomova
2 Ma’murjonov Shavkatjon 6A Umida Usmonova
3 Davlatov  Hamidullo   7B Madina Imomova
4 Ibrohimov Shag’zod 8A Sultonov Numon
5 Shokirov Shukrullo 9A Umida Usmonova

       Umumiy o’rta ta’lim tizimida davlat ta’lim standartlarining bajarilishining nazorat qilish, o’quvchilarda bilim,ko’nikma va malakalarini shakllanishini muntazam ravishda tahlil qilish va iqtidorli o’quvchilar orasida sog’lom raqobat muhitini rivojlantirish maqsadida “Bilimlar bellashuvi” tanlovi o’tkazib borilmoqda. Ushbu tanlovning  maktab bosqichi  yanvar oyining 1- o’n kunligida o’tkazilishi ko’zda tutilgan. Ushbu tanlovni yuqori darajada tashkillanishi va o’tkazilishi uchun puxta tayyorgarlik ko’rildi. Shu maqsadda ushbu masala horijiy tillar metod birlashmasida ko’rib chiqildi.Dastlab, metodbirlashma a’zolari “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishdi. Nizom asosida o’quvchilarning  bilim,ko’nikma va malakalari tekshiriladi. Buning uchun har bir bosqich asosida beriladigan topshiriqlar  tayyorlab borilishi darkor. Har bir bosqichda o’quvchilarning faol ishtirokini ta’minlash uchun o’quvchilar bilan puxta tayyorgarlik ko’rilishi kereak. Tanlovda ishtirok etmoqchi bo’lgan har bir o’quvchini “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishlarini  ta’minladik.

          Maktab-internatimiz o’quvchilarining kitob bilan muloqotlarini yanada yaxshilash maqsadida “Reading corner” tashkil etildi va Umida Shavkatovna tomonidan 37 xil turdagi adabiyotlar bilan ta’minlandi. O’quvchilar ushbu kitoblar bilan darsdan bo’sh vaqtlarida foydalanishlari mumkin.

2015-2016 o’quv yili davomida barcha fan o’qituvchilar o’quv xonalarida faniga doir ingliz tilidagi so’zlar va atamalar burchagini tashkil etishdi. Dars davomida ushbu so’zlar va atamalrdan unumli foydalanib, integratsiya darslarini tashkil etishmoqda. Botanika fani o’qituvchisi Gulchehra Ismoilovna, Tarix fani o’qituvchisi Saida Nurmatova , ona tili va adabiyot fani o’qituvchilari Husnida Aliyevna va Mashhura Mahmudovnalar tomonidan to’g’ri tashkillanmoqda.

Maktab-internatimiz bitiruvchi o’quvchilarini kasbga yo’naltirish va maktab-internatlaridagi “Golden rulaes”-“Oltin qoidalarni” tashkillash maqsadida loyiha darsi  o’tkazildi. Ushbu loyihada o’quvchilar o’z ijodiy ishlari bilan ishtirok etishdi.

Horijiy tillar metodbirlashmamiz tomonidan turli xil tadbirlar tashkil qilib borilmoqda.Jumladan, o’quvchilarning kitobga bo’lgan qiziqishini yanada rivojlantirish maqsadida, “My favourite book” mavzusida Umida Usmonova boshchiligida 7 B sinfida tanlov tashkillandi.Tanlov davomida o’quvchilar 3 shartda bahslashishdi. Tanishtiruv, kitob taqdimoti va sahna ko’rinishi(asardan parcha)

Ushbu tanlov davomida “”Ingliz tili bilimdonlari” ko’rik tanlovi g’oliblari ishtirokida sahma ko’rishi ham taqdim etildi.

       Maktab-internatida ingliz tili fanining o’qitilishi yuzsidan “Farg’ona tongi ”gazetasining 2017-yil 7-martdagi         7-sonida “Til bilgan-el biladi” nomli maqola Metod birlashma rahbari Imomova Madina  tomonidan chop etildi.

    Maktab-internatimizda o’quvchilarni kasbga yo’naltirish maqsadida  o’z kasbining mutaxasislari va xalqaro tanlovlar g’olibkari bilan uchrashuvlar tashkillanib boriladi. Navbatdagi tadbir Bektemir Meliqo’ziyev ishtirokida o’tkazildi. Tadbirni Ingliz tili fani o’qituvchisi Sultonov Numonjon  gazetaning ushbu sonida maqolasi bilan yoritdi.

O’quvchilarning  horijiy tillardagi erkin muloqotini tashkillash maqsadida  malakali ingliz tili mutaxasislari bilan amaliy mashg’ulot tashkillandi. Nozima Boboyeva ishtirokida o’tkazilgan amaliy mashg’ulot o’quvchilarda kata qiziqish uyg’otdi.Til ko’nikmalari borasidagi qiziqtirgan savollariga javob olishdi.

 

 

 

 

 

 

O'xshash maqola

Bo'limsiz

2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosi.

 Farg’ona viloyati chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatida “Chet tillarni o‘rganish tizimini    yanada takomillashtirish chora-tadbirlari” to‘g‘risida O‘ZBEKISTON    RESPUBLIKASI PREZIDENTINING 2012 yil 10-dekabrdagi №1875 sonli QARORI ijrosining         2016-2017 o’quv yili 2-yarim yilligida olib borilayotgan ishlar to’g’risidagi

Hisoboti

          Bugungi  kunda  yosh avlodni  xorijiy tillarda  o’qitish, o’rgatish, mazkur tillar mutaxasislari qatorida boshqa kasb egalarining ham chet tillarda erkin gapira olish qobiliyatlarini shakllantirish , turli yo’nalishlarda xalqaro aloqalar  va hamkorlikni  rivojlantirish maqsadida  Prezidentimiz tomonidan  2012 yil 10-dekabrida “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora tadbirlari to’g’risida”gi 1875-sonli qarorining qabul qilinidi. Ushbu qarorning ijrosini ta’minlashga qaratilgan maktab o’quv dasturimiz asosida  quyidagi ishlar amalga oshirildi.

  • Maktab-internatimiz chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan bo’lganligi sababli, o’quv dasturiga ko’ra 3ta xorijiy til o’rgatiladi: 5a,5b, 6a, 7a ,7b, 7v,8a,9a – sinflarida ingliz tili, 7g – sinfida fransuz va nemis tillari. Darslarni quyidagi pedagoglar o’tadi:
  • Isaqova -1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Sultonov– 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Imomova – 2-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 9 yil.
  • Usmonova – 1-malaka toifali ingliz tili o’qituvchisi, ped.staji – 12 yil.
  • Asqarova – 2-malaka toifali nemis tili o’qituvchisi, ped.staji – 8 yil.
  • Andapo’latova – 2-malaka toifali, fransuz tili o’qituvchisi, ped.staji – 7 yil.
  • Xorijiy tillarni o’qitilishini tashkill etish va nazorat qilish xorijiy fanlar bo’yicha direktor o’rinbosari E.Isaqova tomonidan olib boriladi.
  • O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013 yil 27 maydagi “2013-2016 yillarda ta’lim muassasalarining chet tillari kabinetlarini zamonaviy axborot-kommunikasiya, o’qitishning texnik vositalari va anjomlari bilan jihozlash (qo’shimcha jihozlash)ni jadallashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi 143-sonli Qaroriga ko’ra 2ta chet tili xonalari ta’mirdan chiqarilib, jihozlandi, sinf pasporti shakllantirildi. Lekin, Qarorda ko’rsatilgan talablarga ko’ra xonalarning jihozlanishida ayrim kamchiliklar mavjud. Shu sababli xalq ta’limi boshqarmasiga amaliy yordam ko’rsatishlarini so’rab 2015 yil 2 oktyabrdagi 186-sonli xat yuborilgan. Dastlab, ingliz tili o’quv xonalari DTS talablariga ko’ra tayyorlandi. Xozirgi kunda maktab-internatimizda “Investisiya 2016” Davlat dasturi doirasida qurilish-ta’mirlash ishlari olib borilayotganligi sababli, chet tili xonalari to’liq, yuqorida aytib o’tilgan Qaror talablari darajasida jihozlanishi kutilmoqda.
  • DTS talablari asosida tuzilgan o’quv rejani tasdiqlanib, ushbu reja asosida dars ishlanmalari tayyorlandi. Dars ishlanmasi “Dars – muqaddas” talablariga mos tarzda tayyorlandi.  Chorak davomida o’quvchilardan olinadigan nazorat ishlari uchun “Test banki”  Har bir tuzilgan test yoki diktant topshiriqlari  uchun  taqriz yozib chiqildi.

O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi.

 

Ingliz tili o’quv xonasi

      O’quvchilar bilimini yanada mustahkamlash maqsadida  darsdan keyingi qo’shimcha mashg’ulotlar rejasi ishlab chiqildi va tasdiqlandi. Ushbu rejalarga ko’ra,

1 Ilmiy guruhdagi o’quvchilar bilan ishlash Dushanba 1400-1500
2 Past o’zlashtiruvchi o’quvchilar bilan ishlash Seshanba 1400-1500
3 Iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash Chorshanba 1400-1500
4 “Effortless English” to’garagi Payshanba 1400-1500

 

     Har bir mashg’ulotlar uchun  papkalar shakllantirildi va rejalar, dars ishlanmalari  tasdiqlandi va tayyorlandi. O’quvchilar bilan guruhlarda va yakka tartibda mashg’ulotlar olib borildi.

        Xalq ta’limi tizimida sog’lom raqobat muhitini shakllantirish, o’quvchilarning bilim olishga bo’lgan qiziqishini rivojlantirish,ularning qobiliyat va iste’dodlarini aniqlab, kasb hunarga yo’naltirish orqali ta’lim-tarbiya sifatini oshirish hamda o’quvchilarni xalqaro olimpiada va tanlovlarga tayyorlash maqsadida tashkil etilayotgan umumta’lim fanlari bo’yicha o’tkazilayotgan “Bilimlar bellashuvi”ga tayyorgarlik ko’rish va faxrli o’rinni egallash maqsadida iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash rejalari tasdiqlandi va tayyorgarlik ishlari ko’rilmoqda.

 

1 Dushanba

Darslik bilan ishlash

15:00—16:00
2 Seshanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

15:00-16:00
3 Chorshanba

Test bilan ishlash

15:00-16:00
4 Payshanba

Darslik bilan ishlash

15:00-16:00
5 Juma

Tinglab-tushinish mashqlarini o’tkazish

Test bilan ishlash

10:30-15:00
6 Shanba

Og’zaki nutqni rivojlantirish

12:00-13:00

 

Til-dunyo kaliti.Xorijiy tillarda erkin muloqotga kirisha olish, kelajak avlod oldida turgan asosiy masaladir.

Xorijiy tilni egallash ta’lim, ilm-fan, iqtisodiyot, siyosat va ijtimoiy hayotdagi

globallashuvning yangi davri uchun asosiy kalit hisoblanadi. Globallashayotgan ta’lim endilikda ilm oluvchilar uchun ham, o‘qituvchilar uchun ham butun dunyoda ta’limni va ilmiy izlanishlarni davom ettirish imkoniyatini yaratib bormoqda.

Ushbu o‘zgarishlar ta’lim sohasidagi mutaxassislarning xalqaro birlashuviga va ular tomonidan mamlakatlararo taqqoslanishi mumkin bo‘lgan mukammal global dasturlarning   yaratilishiga olib keldi.

Ushbu na’munaviy o‘quv dasturi O‘zbekistonda xorijiy tilni o‘qitishning xalqaro standartlarga muvofiq keluvchi umumevropa xorijiy tillarni o‘rganish, oqitish va baholashramkalaridagi tavsiyalar-CEFRga moslashtirilgan holda amalga oshirildi. Bu oquv dasturi barcha  chet tillarni o‘rganish uchun asos bo‘lib xizmat qiladi.

Shuningdek, o‘quvchilarining tilni o‘rganishdagi  talablarini e’tiborga olgan holda xorijiy tildan jonli tarzda foydalanishga hamda turli muloqot  ko‘nikmalari – eshitish, gapirish, o‘qish va yozishga asoslangan tarzda darslarning olib borilishiga na’munaviy o‘quv dasturida e’tibor qaratilgan.

Mazkur dastur tilni o‘rganishning asosiy shakllarini tashkil qiluvchi 4 ta ko‘nikmaga asoslanadi.

Tinglash ko‘nikmasi. Ushbu o‘quv dastiri va uning asosida yaratilajak darsliklar ham   aynan shu ko‘nikmalarga asoslangan tarzda tuzildi.

Bularning bari o‘quvchining tinglab tushunish

qobiliyatining asta-sekin rivojlanib borishidagi asosiy omillardandir.

Gapirish ko‘nikmasi. Tinglab tushunish uchun berilgan topshiriqlar va matnlar

o‘quvchilarga o‘zaro dialog va monolog yaratish imkonini beradi. Bundan tashqari

o‘quvchilarning o‘z fikrini ifodalab berishi uchun tuzilgan qiziqarli savollar asosida ularning gapirish ko‘nikmalari oshib boradi.

O‘qish ko‘nikmasi. O‘quvchining o‘qish ko‘nikmasi turli darajadagi matnlarni o‘qib, tushunishi, fikrini ifoda eta olishi yoki baholash tizimida matn asosida tuzilgan testlarga javob bera olishi bilan belgilanadi.

Yozish ko‘nikmasi. Yozish ko‘nikmasida o‘quvchi o‘z fikrini yozma bayon eta olishi ahamiyatga molik. Yozishda o‘quvchi ishlatgan iboralarining mazmuni, foydalangan Grammatik strukturalarning oddiy yoki murakkabligiga qarab o‘quvchining bilim darajasi aniqlanadi. Dars vaqtida o‘qituvchi har bir o‘quvchining yozish ko‘nikmasini ushbu jihatlarni rivojlantirish

maqsadida shakllantirib borishi muhimdir.

Biz maktab-internatimiz o’quvchilarining yozuv mahoratlarini rivojlantirish uchun I chorak davomida alohida e’tibor qaratdik.Iqtidorli o’quvchilar bilan Poartfolialar tashkilladik. Ushbu ishimizning natijasi sifatida “!-oktyabr O’qituvchi va murabbiylar”kuni munosabati bilan 6-7-8-9 sinf o’quvchilari ishtirokida “My Favourite Teacher”insholar tanlovi o’tkazildi. Tanlov yakuniga ko’ra, o’quvchilarga 6 xil yo’nalishda g’olib deb e’lon qilindi.

  1.     Yo’lchiyeva Gulzoda -“The best writing”                       2.Muhammadjonov Avazbek 8a  “Personal voice”

 

3.Ahmadzoda Iskandar, Olimjonova Ruhshona, Davlatov Hamidullo va Usmonova Gulyorabonular 7 – sinfdan g’olib o`quvchilar deb tan olindi.

O’quvchilar ishi  “Globus” gazetasi orqali OAV da yoritildi.

“Ma’rifat” gazetasining 19 dekabrdagi 101-sonida “O’quvchining daftar tutish madaniyati savodxonlik darajasini belgilashda muhim omil ”sarlavhasi bilan “Ilg’or tajriba” ruknida maqolam  yoritildi. . O’quvchi yoshlarning  bilim ,malaka, ko’nikmalarini rivojlantirish va mustahkamlash asosiy vazifamizdir. O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 10 dekabrdagi “Chet tillarni o’rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi  1875-sonli qarorining  qabul qilinishi, chet tili fan o’qituvchilarini yanada quvontirdi va ulkan ma’suliyat  yukladi. O’quvchilarning chet  tillarni mukammal bilishlari , tinglab-tushinish, gapirish, o’qish va yozish ko’nikmalarining  rivojlantirilishiga  e’tibor qaratilmoqda. Ularning og’zaki nutqi ustida ishlash davomida alohida e’tiborimizni yozuv mahoratlariga qaratmasligimizning iloji yo’q.Chunki kunlik va haftalik aylanma daftarlarning nazorati muhim masala. Daftarlar o’quvchi va o’qituvchi o’rtasidagi asosiy muloqot manbaidir.Shunday ekan , daftarlar yuritilishida asosiy tartib-qoidalarimiz mavjudmi?!  Axborot asri ayrim yoshlarimizni dangasa qilib qo’ygandek go’yo .Daftarlar ustiga o’quvchi haqidagi ma’lumotlarning tayyor holda yozib berilishi natijasida o’quvchilarning o’zi va maktabi haqidagi asosiy ma’lumotlarni ham bir necha xatoliklar bilan yozayotganliklarini, boshqalarini esa qay tartibda to’ldirilishini bilmaslik xolatlarini guvohi bo’lmoqdamiz.Hozirgi kunda Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan maktab-internatimizning  xorijiy tillar metodbirlashmasida “Daftarlar yuritilishidagi yagona orfografik dastur ” ishlab chiqildi va amalda qo’llanilmoqda. Chet tili fani o’qituvchilari ushbu dastur asosida o’quvchilarning daftarlarini nazorat qilib bormoqdamiz.

Xorijiy tillar yo’nalishida o’quv ishlari bo’yicha director o’rinbosari

Isaqova E. tomonidan tayyorlangan “Xorijiy  tillarni  o’qitishda  innovatsion  yondashuv”  mazusidagi  prezentatsiyada ingliz tili darslarini yuksak darajada tashkillash borasida bir qator tavsiyalar berib o’tildi.

Davlatimiz rahbarining 2012-yil 10-dekabrdagi “Chet tillarni o‘rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori mamlakatimizda xorijiy tillar ta’limini yangi bosqichga ko‘tardi.

Bugun jajji kichkintoylar ham ingliz tilidagi so‘zlarni qunt bilan o‘rganmoqda. Zotan, bolalar maktabgacha ta’lim muassasalaridan, maktablarda birinchi sinfda qiziqarli savol-javob, o‘yin tarzidagi mashg‘ulotlarda ingliz tili olamiga olib kirilmoqda. Fan olimpiadalari, turli ko‘rik-tanlovlar va festivallar o‘g‘il-qizlarning bilimlarini yanada boyitishga xizmat qilayotir. “Ingliz tili bilimdonlari” intellektual musobaqasi haqida xuddi shu fikrni aytish mumkin.

Til bilganga keng dunyo, deydi xalqimiz. Chet tillarni bilish biz, yoshlarga boshqa mamlakatlardagi tengdoshlar bilan faol muloqot qilish, dunyoda ro‘y berayotgan yangilik va o‘zgarishlardan atroflicha xabardor bo‘lish imkonini yaratmoqda. Faol o‘quvchilarni rag‘batlantirish maqsadida tashkil etilgan mazkur musobaqa ingliz tilini o‘rganishga bo‘lgan intilishlarni yanada kuchaytiradi.

Mazkur ko‘rik-tanlov mamlakatimizda ta’lim-tarbiya, xususan, chet tillarini o‘qitish tizimida olib borilayotgan islohotlar istiqbolidan yorqin dalolatdir. Tanlovning turli bosqichlarida 5—9-sinf o‘quvchilari barcha shartlar bo‘yicha puxta bilimga ega ekanini namoyish etdi.

Uch turdan iborat tanlov davomida o‘quvchilarning ingliz tiliga doir bilimlari sinovdan o‘tkazildi. Jumladan, 5—6-sinf o‘quvchilari test savollariga javob  berishadi, 7—9-sinf o‘quvchilari tanlangan mavzu bo‘yicha ijodiy yozma ish topshirishadi.

Og‘zaki savol-javob tarzida o‘tgan ikkinchi turda 5-sinf o‘quvchilari geografiyaga oid bilimlarini ingliz tilida ifodalashdi. 6-sinf o‘quvchilariga muayyan rasm mazmunini, 7-sinf o‘quvchilariga tarixga doir bilimlarini so‘zlab berish talabi qo‘yildi. 8-sinf o‘quvchilari ingliz tilidagi audiomatnni tinglab tushunish va gapirish mahoratini namoyon etgan bo‘lsa, 9-sinf o‘quvchilari videotasvirni sharhlab berdi.

Sahna ko‘rinishi shartida ishtirokchilarning jamoaviy uyushqoqligi, ingliz tilida ravon so‘zlasha olish va rol ijro etish mahoratiga baho beriladi.

Ushbu tanlov yuzasidan maktab-internatimizda  tayyorgarlik ishlari boshlab yuborildi. Ingliz tili o’qituvchilari va o’quvchilar tanlov nizomi bilan tanishib chiqishdi. Iqtidorli o’quvchilarni sinflar kesimida tanlab olinib, ishchi guruh shakllantiriladi. Tarix va geografiya o’qituvchilari bilan hamkorlikda ish olib boriladi. Tayyorgarlik narijalar haqida director o’rinbosarlariga hisobotlar berib borilmoqda

Chet tillarni o’qitishga ixtisoslashtirilgan davlat umumta’lim maktab-internatining “Ingliz tili bilimdonlari” tanlovida viloyat bosqichida ishtirok etuvchi o’quvchilari haqida

Ma’lumot

O’quvchining ismi va familiyasi Sinf O’qituvchining ismi va familiyasi
1 Ibrohimova So’g’diyona 5a Madina Imomova
2 Ma’murjonov Shavkatjon 6A Umida Usmonova
3 Davlatov  Hamidullo   7B Madina Imomova
4 Ibrohimov Shag’zod 8A Sultonov Numon
5 Shokirov Shukrullo 9A Umida Usmonova

       Umumiy o’rta ta’lim tizimida davlat ta’lim standartlarining bajarilishining nazorat qilish, o’quvchilarda bilim,ko’nikma va malakalarini shakllanishini muntazam ravishda tahlil qilish va iqtidorli o’quvchilar orasida sog’lom raqobat muhitini rivojlantirish maqsadida “Bilimlar bellashuvi” tanlovi o’tkazib borilmoqda. Ushbu tanlovning  maktab bosqichi  yanvar oyining 1- o’n kunligida o’tkazilishi ko’zda tutilgan. Ushbu tanlovni yuqori darajada tashkillanishi va o’tkazilishi uchun puxta tayyorgarlik ko’rildi. Shu maqsadda ushbu masala horijiy tillar metod birlashmasida ko’rib chiqildi.Dastlab, metodbirlashma a’zolari “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishdi. Nizom asosida o’quvchilarning  bilim,ko’nikma va malakalari tekshiriladi. Buning uchun har bir bosqich asosida beriladigan topshiriqlar  tayyorlab borilishi darkor. Har bir bosqichda o’quvchilarning faol ishtirokini ta’minlash uchun o’quvchilar bilan puxta tayyorgarlik ko’rilishi kereak. Tanlovda ishtirok etmoqchi bo’lgan har bir o’quvchini “Bilimlar bellashuvi” tanlovi nizomi bilan tanishib chiqishlarini  ta’minladik.

          Maktab-internatimiz o’quvchilarining kitob bilan muloqotlarini yanada yaxshilash maqsadida “Reading corner” tashkil etildi va Umida Shavkatovna tomonidan 37 xil turdagi adabiyotlar bilan ta’minlandi. O’quvchilar ushbu kitoblar bilan darsdan bo’sh vaqtlarida foydalanishlari mumkin.

2015-2016 o’quv yili davomida barcha fan o’qituvchilar o’quv xonalarida faniga doir ingliz tilidagi so’zlar va atamalar burchagini tashkil etishdi. Dars davomida ushbu so’zlar va atamalrdan unumli foydalanib, integratsiya darslarini tashkil etishmoqda. Botanika fani o’qituvchisi Gulchehra Ismoilovna, Tarix fani o’qituvchisi Saida Nurmatova , ona tili va adabiyot fani o’qituvchilari Husnida Aliyevna va Mashhura Mahmudovnalar tomonidan to’g’ri tashkillanmoqda.

Maktab-internatimiz bitiruvchi o’quvchilarini kasbga yo’naltirish va maktab-internatlaridagi “Golden rulaes”-“Oltin qoidalarni” tashkillash maqsadida loyiha darsi  o’tkazildi. Ushbu loyihada o’quvchilar o’z ijodiy ishlari bilan ishtirok etishdi.

Horijiy tillar metodbirlashmamiz tomonidan turli xil tadbirlar tashkil qilib borilmoqda.Jumladan, o’quvchilarning kitobga bo’lgan qiziqishini yanada rivojlantirish maqsadida, “My favourite book” mavzusida Umida Usmonova boshchiligida 7 B sinfida tanlov tashkillandi.Tanlov davomida o’quvchilar 3 shartda bahslashishdi. Tanishtiruv, kitob taqdimoti va sahna ko’rinishi(asardan parcha)

Ushbu tanlov davomida “”Ingliz tili bilimdonlari” ko’rik tanlovi g’oliblari ishtirokida sahma ko’rishi ham taqdim etildi.

       Maktab-internatida ingliz tili fanining o’qitilishi yuzsidan “Farg’ona tongi ”gazetasining 2017-yil 7-martdagi         7-sonida “Til bilgan-el biladi” nomli maqola Metod birlashma rahbari Imomova Madina  tomonidan chop etildi.

    Maktab-internatimizda o’quvchilarni kasbga yo’naltirish maqsadida  o’z kasbining mutaxasislari va xalqaro tanlovlar g’olibkari bilan uchrashuvlar tashkillanib boriladi. Navbatdagi tadbir Bektemir Meliqo’ziyev ishtirokida o’tkazildi. Tadbirni Ingliz tili fani o’qituvchisi Sultonov Numonjon  gazetaning ushbu sonida maqolasi bilan yoritdi.

O’quvchilarning  horijiy tillardagi erkin muloqotini tashkillash maqsadida  malakali ingliz tili mutaxasislari bilan amaliy mashg’ulot tashkillandi. Nozima Boboyeva ishtirokida o’tkazilgan amaliy mashg’ulot o’quvchilarda kata qiziqish uyg’otdi.Til ko’nikmalari borasidagi qiziqtirgan savollariga javob olishdi.

 

 

 

 

 

 

O'xshash maqola

Ko'rish imkoniyati cheklangan foydalanuvchilar uchun qo'shimcha imkoniyat
Close

Adblock ishlamoqda

Iltimos adblockni o'chirib qo'ying. Bu sayt havfsiz